Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sandra Geeske - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sandra Geeske - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Sandra

12 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Lieve allemaal,
We zijn al weer 2 weken in Nieuw Zeeland en hebben nog maar 2 weken te gaan! We hebben al een groot deel van Nieuw Zeeland gezien en super leuke dingen gedaan.
We zijn begonnen in Auckland waar we op de stray bus zijn gestapt. Dit is een hop on hop of bus met extra's. Zo is de chauffeur ook een beetje een gids die onderweg dingen over het land verteld en bieden ze activiteiten aan betaald en gratis die je op de verschillende plaatsen kan doen. Ten slotte reserveert de chauffeur ook het hostel zodat je gegarandeerdeen slaapplek hebt. Heel fijn. Onze eerste chauffeuse was Chase. Met haar zijn we een paar dagen meegereisd van Auckland naar Blue Duck station in Whakahoro. Onze eerste activiteit was de glowwormcaves in Raglan. Dat was zeg maar niet gewoon door een grotje wandelen ofzo. We kregen een wetsuit aan een helm op en laarzen aan en hebben geklommen gekropen geschoven gezwommen gewaad en in een opblaasbandje gedreven. Super leuk en avontuurlijk. De tocht duurde 3 uur waarin we naast al het geklauter ook een melkweg aan glowworms hebben gezien.
De volgende volgende dag hebben we wat kleiner aangepakt. We zijn maar Hobbiton geweest. Het hobbitdorp uit de lord of the rings films en the hobbit
Erg leuk om dat in het echt te zien! Ook allerlei leuke weetjes gehoord zoals bijvoorbeeld dat de boom boven bilbo baggins huis nep is en met de hand gemaakt. Alle blaadjes handgeschilderd en een paar dagen voor de opnames afgemaakt. Alleen werd de regisseur toen ziek waardoor de opnames pas een half jaar later plaatsvonden. Echter waren tegen die tijd de blaadjes verbleekt en moesten ze allemaal opnieuw geschilderd worden.
Omdat we een extra dag in Whakahoro wilden skippen zodat we ergens anders meer tijd zouden hebben, stapten we over op een andere bus. Dat zou dan betekenen dat wij als enigen van de groep, met 2 anderen, vroeg op moesten terwijl de rest lekker uit kon slapen. Daarom kregen we met zn 4en een apart hutje. 3 Nederlandse meiden en een britse jongen. De meiden lagen rond 23.30 in bed en de jongen kwam rond 1 uur binnengestommeld en dook zn bed in. Tegen 3 uur werden we wakker van opnieuw veel gestommel. De jongen stond met zn hand in zn boxer bij de deur. Ongeveer 2 minuten deed hij niets. We hielden hem in de gaten want we waren een beetje bang dat hij over onze backpacks zou piesen. Gelukkig besloot hij dat op het gras te doen. Kort daarna was er weer heel veel gestommel waarna geeske de nogal grote jongen door een nogal klein raampje weer naar binnen zag klimmen. Hij struikelde over de tassen en gooide het een en ander van de vensterbank, sloot daarna netjes de ramen en ging weer in bed liggen. De volgende ochtend vroeg hij of hij niet had gesnurkt want dat zou hij toch wel erg vervelend vinden terwijl hij met 3 meiden op de kamer lag. San begon erg hard te lachen en zei dat hij een beetje gesnurkt had maar ook nog wat anders had gedaan. Oh no! Riep hij, I didn't sleepwalk did I?! We hebben hem en de rest van de groep fijntjes over zijn nachtelijke avontuur verteld.
Onze volgende uitdaging was de tongariro crossing in national park. Daar waren we inmiddels op een andere bus gestapt en gingen verder met Panda die niet alleen chauffeur is maar ook dj, dus lekkere muziekjes onderweg.
De crossing is een loop van 23 km waar je nog een kleine loop van 3 km aan vast kan plakken voor een ander mooi uitzicht. Dat hebben wij gedaan. Het is een crossing tussen bergen en vulkanen door waarbij je nauwelijks vlakke stukken hebt en vooral an t stijgen en dalen bent. En nee, niet alleen maar trapje op trapje af, maar ook hier klimmen en klauteren want het is geen aangelegd pad. Onze sneakers waren niet geschikt voor deze tocht dus hebben we bergschoenen gehuurd.
De loop was best zwaar maar geweldig mooi. Het is alsof je naar een plaatje kijkt wat niet echt is, terwijl je er middenin staat. Er waren prachtige uitzichten onder andere over mount doom, bekend uit lord of the rings. We waren finaal gesloopt bij terugkomst in het hostel. De volgende stop was wellington waar we nu alleen een avondje doorbrachten, maar op de terugweg naar Auckland wellicht iets langer blijven. Nu was het vooral een stop zodat we de volgende ochtend vroeg met de ferry naar picton konden en door naar het Abel Tasman National Park. Het was lekker weer daar in een super mooi gebied. We hebben daar een dag gezeekayakt. Super leuk! Ietsje anders als een gewone kayak, omdat er een roer opzit en je de gaten waar je inzit afsluit zodat je niet helemaal nat wordt.
Het was een mooie tocht. Wel pittig om terug te komen bij het begin punt door de sterke stroming. Maar erg leuk om te doen. Na Abel Tasman was de volgende interessante stop fox glacier. We hadden bedacht om hier een tourtje te gaan doen waarbij je met een helikopter de gletsjer op gevlogen wordt, je daar vervolgens 3 uur gaat hiken met een gids en dan mer de helikopter teruggevlogen wordt. Het weer gooide echter roet in het eten en het hele verhaal ging niet door. Heel erg jammer want het leek ons echt super leuk.
Inmiddels zijn we in Queenstown. We zijn net terug van een dag naar Milford sound, wat heel erg mooi is als de zon schijnt maar waar wij helaas vooral mist en regen hebben gezien. We zullen nu een paar dagen in Queenstown blijven en hier wat uitstapjes plannen. We houden jullie weer op de hoogte.
Heel veel liefs vanuit Nieuw Zeeland

• 12 Maart 2015 - 23:40

Bart:

Hi Sandra en Geeske,

Op vreemde wijze was ik eerst niet in staat jullie verslagen te lezen maar nu jullie in NZ zijn opeens geen probleem meer?? Klinkt allemaal super. Ben benieuwd naar het vervolg. Ben natuurlijk best jaloers, had graag een paar weken meegereisd daar! Geniet lekker.
    Bart

• 12 Maart 2015 - 23:57

Barend En Marionne:

Wat moet het geweldig zijn om dit allemaal te kunnen zien, beleven en te ondernemen. Was ik maar 50 jaar jonger!!! Haal het onderste maar uit de kan, uitrusten in Nederland kan altijd nog. We zijn trots op jullie.

Lieve groet barend en marionne

• 13 Maart 2015 - 10:20

Jan Van Schijndel:

Hoi Geeske en Sandra,

Echt SUPERRRR om al jullie verhalen te lezen, en inderdaad Barend en Marionne ' was
    ik maar wat jonger ' :)
    Echt nu genieten meiden, uitrusten kan later thuis wel...

Groetjes Jan

• 13 Maart 2015 - 10:24

Antoine:

TOPPERS, dat zijn jullie. Letterlijk op de top en top wat jullie allemaal meemaken en ons laten meegenieten door jullie verhalen. Geniet nog van de dagen die komen gaan, voor je het weet sta je weer in de polderklei.
    Groet, Antoine.

• 13 Maart 2015 - 10:47

Iris:

Zo te lezen moet het daar fantastisch zijn!
    Ik ben benieuwd naar alle verhalen als jullie terug zijn!
    Veel plezier nog de laatste twee weken!!

Groetjes, Iris

• 13 Maart 2015 - 11:25

Pierre E Anet:

Hoi Sandra en Geeske,

Houden jullie ook nog een beetje vakantie, of zijn jullie daar weer aan toe als jullie thuis zijn?
    Jullie zijn zo actief en maken heel veel leuke dingen mee. Geniet er nog even van!
    Groeten van ons.

• 13 Maart 2015 - 17:00

Susan:

Meiden wat een avontuur helemaal geweldig!! Het klinkt allemaal supergaaf. Geniet nog even van alle mooie dingen! Dikke kus

• 13 Maart 2015 - 21:07

Noortje:

Wat een heerlijke verhalen! Geniet van al het moois en alle avonturen die jullie meemaken;-)
    Veel plezier nog! Xx

• 14 Maart 2015 - 14:05

Anne:

Wauw, wat een verhaal weer!
    We genieten echt mee zo :-)

Liefs Menno Anne en Norah

• 14 Maart 2015 - 15:50

Jettie:

Lieve meiden,

Wat geweldig om te lezen wat jullie in Nieuw Zeeland meemaken!
    Handig systeem hoor zo'n hop on hop of bus en zeker als je zo ook verzekerd bent van je slaapplek. Scheelt een hoop georganiseer.
    Een grot vol glimwormen lijkt me sprookjesachtig. En dan het Hobbitdorp. Ik vond het in de film al fantastisch en nu zijn jullie er geweest en kunnen straks allerlei leuke dingen vertellen en hopelijk op de foto's laten zien.
    Die foto's bij het verslag zijn trouwens prachtig!!! wat is het daar mooi!.
    Nog twee weken te gaan, waarin jullie ongetwijfeld nog een paar leuke uitstapjes hebben bedacht. Ik ben erg benieuwd. Kijk uit naar het volgende en waarschijnlijk laatste reisverslag.
    Liefs en dikke knuffel, Jettie

• 15 Maart 2015 - 23:23

Daniëlle:

Lieve San en Gees,

Wat heerlijk om mee te mogen genieten van al jullie mooie belevenissen! Volg jullie op de voet via de reisverhalen en de FB foto's. Raar idee dat t over 2 wkn al weer over is...nog maar even niet aan denken. Kom graag als jullie terug zijn de foto's kijken. Ben nu met verlof, dus alle tijd

• 18 Maart 2015 - 09:59

Marjon:

Wat een avonturen weer en prachtige foto's! Zijn we er toch een beetje bij! Meiden sat wirdt wennen in de VU!!! Wij doen niets spannends! En dat springen uit vliegtuigen, eng maar gaaf. Nog verl plezier in de laatste weekjes! Xxx