Einde Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sandra Geeske - WaarBenJij.nu Einde Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sandra Geeske - WaarBenJij.nu

Einde Australie

Blijf op de hoogte en volg Sandra

05 Maart 2015 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,
Hier weer een nieuw verhaal. Vorige keer vertelden we hoe we bij alice springs terecht zijn gekomen. Inmiddels hebben we Australië verlaten! We hebben er flink de sokken in :-). Alle tripjes/tours hebben we direct aan elkaar geplakt om binnen de tijd nog zoveel mogelijk te zien van Australië. Het is best wel pittig om zo geleefd te worden na zoveel vrijheid te hebben gehad met de camper. De meesten weten wel hoe gees eraan toe is als ze voor 6 uur op moet staan. Tijdens deze trip was 4 uur geen uitzondering. Maar jullie horen ons niet klagen want hierdoor hebben we wel weer fantastische dingen kunnen zien! We zijn begonnen met lang in de bus zitten naar Kings Canyon waar we in de namiddag de canyon creek walk hebben gedaan. Daarbij liepen we door het ravijn met aan beide kanten metershoge rotsen. Heel bijzonder om daar in te lopen. Nog bijzonderder was het om de volgende ochtend op de clif te lopen. Na een enorme klim bijna recht omhoog waren we bijna volledig buiten adem eindelijk boven. Hier volgde een wandeling van nog 2.5 uur. Eerste deel nog voor de zon op was in de schemering bij een graad of 32. Na een prachtige zonsopgang liepen we verder bij 38 graden. Gelukkig zijn we al aardig gewend aan de hitte. Niet iedereen was gewend dus onze zuster skills kwamen van pas bij een paar bloedneuzen. Het arme meisje heeft aardig wat foto's met tampons in haar neus ;-).
Na Kings Canyon van onder en van boven gezien te hebben reden we door naar Uluru; de beroemde rots. Het is een speciaal moment om deze voor het eerst te zien. Omdat het voor de aboriginals een heilige rots is en het hele gebied van de aboriginals is, werd gevraags om de rots niet te beklimmen. Het is wel nog steeds mogelijk om de rots te beklimmen en er zijn mensen die de wensen van de aboriginals in de wind slaan en er wel op willen, maar wij besloten dat niet te doen. We hebben verschillende plaatsen om Uluru heen bekeken en aan de voet gestaan van de berg, wat ook al heel mooi was. 's Avonds hebben we onder genot van een bbq de zonsondergang gezien met Uluru als middelpunt. Hier kwamen we ook een deel van ons oude clubje tegen van Darwin naar Alice, waardoor we een leuke kleine reünie hadden. Later hebben we hen nog een paar keer gespot. Als je de zonsondergang van Uluru bekijkt wil je natuurlijk ook de opgang zien. Dus om 4 uur mochten we weer onze swags verlaten. Swags zijn slaapzakken met een matrasje erin waar je in de buitenlucht in ligt. Hierdoor hebben we de mooiste sterrenhemel kunnen zien die je je voor kunt stellen!
De zonsopkomst was ook weer geweldig met een mooie lucht als achtergrond voor de rots die inderdaad van kleur veranderd als de zon erop schijnt. Met de zon op ons hoofd zijn we een wandeling gaan maken bij Kata Tjuta. Een ander gebied met grote rotsformaties en mooie uitzichten. Na deze wandeling was het tijd om the red centre of Australia te verlaten en langzaam richting Adelaide te rijden.
De volgende interessante stop was Coober Pedy. Een dorp waar 90% van 's werelds opalen vandaan komt. Het is best een doods stadje maar wat wel leuk was, was dat veel huizen daar in een berg gebouwd worden. Hierdoor heb je altijd een constante lekkere temperatuur binnen, maar wel wat weinig daglicht. Ons hostel was ook in een berg gebouwd, wat wel grappig was om mee te maken. Na 3 nachten in de swag was een echt bedje ook wel weer even lekker.
Wat ook in Coober Pedy ligt is Josephine kangaroo orphanige. Waar dan ook in Australië een kangoeroe aangereden wordt of gewond is, kan dit centrum gebeld worden om te helpen. Ze hebben een aantal volwassen kangoeroes die daar blijven en een paar joeys (baby kangoeroes. Ook koala babys heten joeys). Met Marcus mochten we kennis maken. Hij is ongeveer 6 maanden en had net zn vachtje en begon een beetje met wiebelig rondhopsen. Te schattig!
Na Coober Pedy was t vooral veel in rijden met de bus en waren er weinig plaatsen die onze gids interessant genoeg vond om te laten zien. 6 dagen na vertrek kwamen we aan in Adelaide.
[04:50 24-02-2015] Geeske: De avond hebben we gezellig met wat mensen van de groep doorgebracht op het fringe festival om dit reisje leuk af te sluiten. Het fringe festival is een soort parade zoals deze onder andere in Amsterdam is maar dan groter. Grappig was dat je hier ook poffertjes kon eten en er een podium was genaamd 'zeldzame mensen'. Zoals ik al zei hebben we al onze tourtjes aan elkaar geplakt dus de volgende ochtend moesten we vroeg op voor de volgende trip. Kangaroo island stond op het programma, dus om 5.50 stonden San en Gees weer paraat. Gelukkig hadden we een relaxte gids. Jason nam ons mee naar de wilde zeeleeuwen, die we op een afstand van ongeveer 10 meter konden bekijken en hij liet ons zandsurfen en kayakken. Een avondje bier drinken bij t kampvuur maakte t feest compleet.
De volgende ochtend zat san te juichen op de pot bij het eerste doelpunt van ajax. De overwinning werd luidkeels tussen de koala's in t bos gevierd. De middag brachten we door op super mooie strandjes aan de noordkant van het eiland.
De laatste 3 dagen in Australië bestond uit het reizen van Adelaide naar Melbourne via de Grampiens (een mooi bergachtig natuurgebied met mooie watervallen) en over the Great ocean road. Eenmaal in Melbourne mochten we intrekken in een 16! Persoons stinkende hostelkamer. Wat een feest! De laatste dag hebben we Melbourne verkend voor we naar t vliegveld gingen. Jammer genoeg hebben we niet langer in Melbourne door kunnen brengen, maar het is ook heel leuk om nu met een nieuw
avontuur te beginnen in Nieuw Zeeland!

• 05 Maart 2015 - 09:16

Ricardo:

Slapen jullie überhaupt een keer uit? Wat vroeg elke keer. Of zitten jullie aan de wakkerhoudende middeltjes #zusterskills
    Succes in NZ!

• 05 Maart 2015 - 09:19

Ferry:

Heel gaaf, have fun in NZ!

• 05 Maart 2015 - 09:48

Ineke:

Hoi meiden,

Wat zien jullie veel, echt heel leuk om te lezen!
    Have fun in Nieuw Zeeland!!

Liefs Ineke

• 05 Maart 2015 - 10:00

Linda:

Jeetje wat een trip! De tijd vliegt.
    Superleuk om te lezen! Veel plezier, alweer de laatste weken.
    Geniet nog even!! Liefs, Lin

• 05 Maart 2015 - 11:56

Antoine:

Fantastisch te lezen wat jullie zoal mee maken. Rusten doe je in de bus denk ik want verder hebben jullie geen tijd om te slapen. Aan een nieuw hoofdstuk (NZ) zijn jullie al begonnen. Ik kijk ook weer uit naar die verhalen (en foto's) Have Fun. Antoine.

• 05 Maart 2015 - 12:28

Jettie:

Lieve meiden,
    Wat geweldig dat jullie dit allemaal mogen meemaken. Vroeg op, dat wel, maar dan heb je ook wat!
    Jullie hebben ook echt zoveel mogelijk gedaan en gezien op deze trip. Uitrusten moet thuis maar weer. Ook leuk om contacten te liggen met andere avonturiers lijkt me. Wat zullen jullie een stapel foto's hebben. Dat is dan weer goed voor uren en uren nagenieten!
    Nieuw Zeeland zal jullie ongetwijfeld ook weer een schat aan indrukken, mooie plekken, foto's en avonturen opleveren. Geniet ervan deze laatste weken!!!
    Heel veel liefs, Jettie

• 05 Maart 2015 - 13:36

Bart En Henny:

Wat een ervaringen doen jullie op. Het moet toch een heel mooi land zijn, als ik alles zo lees. Fantastisch. Geniet lekker ook van NZ en wij lezen graag jullie verhalen daar.
    Heel veel liefs van Bart en Henny.

• 05 Maart 2015 - 15:17

Norah:

Lieve tante Geeske en Sandra,
    mama leest jullie verhalen altijd aan me voor, ik kijk haar dan met grote ogen aan. Later als ik groot ben wil ik ook zo'n mooie reis maken, maar van mama moet ik eerst maar eens leren zitten, lopen en praten.
    Neem je een koalatje of kangoeroetje voor me mee? Mag vast wel van papa.
    Een klef kusje van Norah

• 05 Maart 2015 - 19:18

Jan En Mieke:

Hoi meiden,

Jullie hebben straks vakantie nodig om bij te komen, maar dit nemen ze nooit meer van je af. Geweldig dat in de buitenlucht slapen onder zo'n mooie sterrenhemel. Troost je, wanneer je thuis je ogen soms sluit, dan zie je het in gedachten opnieuw. Geniet nog maar even daar, we kijken naar jullie en jullie verhalen uit.

Groeten, Jan en mieke

• 05 Maart 2015 - 19:22

Iris:

Wat gaaf allemaal!!!
    Via de telefoon van Jettie kijk ik iedere keer mee naar al die mooie en leuke foto's!
    Harstikke leuk!! Geniet van Nieuw-Zeeland, ook daar heel veel plezier!

Groetjes, Iris

• 05 Maart 2015 - 20:15

"Pietje Polm":

Hi(gh) meiden, ik ben echt strontjaloers op jullie!

Gaaf om te lezen hoe tof jullie het hebben gehad bij de aussies.

Uit eigen ervaring weet ik dat jullie ook een gave tijd in Nieuw-Zeeland gaan hebben.
    Gewoon maximaal gaan genieten van al het moois wat het prachtige land te bieden heeft.
    Prachtige natuur, relaxte mensen en lekkere drankjes!

X "Pietje"

• 05 Maart 2015 - 22:09

Marco:

Leuk om te lezen! Een geweldige ervaring! De meeste plekken ben ik ook geweest! Nu in NZ de HAKA leren