De outback - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sandra Geeske - WaarBenJij.nu De outback - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sandra Geeske - WaarBenJij.nu

De outback

Blijf op de hoogte en volg Sandra

16 Februari 2015 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,
Hier zijn we weer met een verhaal over onze avonturen in het mooie australie.
We zijn in Cairns nog een paar dagen op de camping gebleven. Heerlijk gezwommen en vaak de bbq gebruikt. Vanuit Cairns een dagje naar Port Douglas gereden. Een prachtige route langs de kust! In Cairns naar de nightmarket geweest en de avonden doorgebracht in kroegen en clubs, de mede backpackers zorgden voor genoeg vermaak met al hun spelletjes en gekke dansjes. Ook eindelijk weer even voetbal kunnen kijken, de finale van de Asia cup tussen Korea en Australie! Australie won in de verlenging.
1 feb zijn we met een oude trein naar het hippie dorpje Kunanda geweest. Een mooie route met veel regenwoud gebied en watervallen. De terugweg met de kabelbaan gedaan, hierbij een prachtig uitzicht over het gebied. 2 feb zijn we met een zeilboot het great barrier reef gaan verkennen. Na ruim 2 uur varen waren we bij de eerste stop. San is hier gaan duiken, enkel met de instructeur dus heerlijk rustig. Geeske is met de rest gaan snorkelen. De duik was heerlijk relaxed met een enorm mooi kleurrijk rif. Het mooiste rif wat ik tot nu toe heb gezien. Een aantal pijlstaard roggen gezien. Naast een gezeten die in het zand lag en erna weg zwom. Erg indrukwekkend om zo n grote te zien! Geeske heeft deze ook gezien met snorkelen. Bij de volgende stop kon san kiezen of ze mee ging duiken met een introductieduik met 2 chinezen of snorkelen met de rest. Ik weet niet of jullie wel is een chinees hebben zien zwemmen... Maar die kunnen dus niet zwemmen ;) dus zijn we samen gaan snorkelen. Het rif lag ondiep en was opnieuw prachtig om te zien. Nu ook 2 grote zeeschildpadden gezien!
Na een maand lang prachtige avonturen met onze groene rakker was dit de laatste nacht in onze Jucy camper. De volgende ochtend hebben we deze teruggebracht. 4 feb zijn we vroeg in de ochtend van Cairns naar Darwin gevlogen. Hier heerlijk gezwommen bij het Hostel en bij een travel bureau trips geboekt voor vanuit Darwin naar Alice Springs en verder naar beneden naar adelade. De 2 dagen erna ons overdag verdiept in nieuw zeeland en veel gezwommen.
's avonds was het gezellig in de kroegen met live bands, spelletjes en veel locals. 7 feb is de trip naar Kakadu national park gestart. We werden vroeg opgehaald door Chizo onze gids. Een echte australische bushman die overal op blote voeten wandeld en waarbij de natuur echt zijn passie is. Met een groep van 17 zijn we op pad gegaan. De eerste wandeling is langs termietenheuvels en rotsen met tekeningen van aboriginals. Hier merken we al snel dat de vliegen verhalen over darwin en de outback kloppen. Overal vliegen tegen ons aan! Dus iedereen liep wapperend en slaand de route. Hierna doorgereden naar Ubirr. Na een klim omhoog een prachtig uitzicht over het gebied, het mooiste wat we tot nu toe hebben gezien! Net een plaatje! ;)
's middags een boottocht over de Mary rivers. 2 krokodillen van ongeveer 4 meter gezien, vlak naast de boot. Na alle verhalen en bordjes van er zitten krokodillen konden we dit nu echt zelf zien. Op dit moment is het wet season en sommige delen van het park waren overstroomd waardoor we met de bus ook door overstroomde wegen zijn gereden. De krokodillen kunnen met de overstromingen ook overal komen dus opgelet!! Op de camping geslapen in hutjes en 's avonds de film crocodile dundee gekeken met zn allen.
Na een nacht waarin het even wennen is dat je allerlei dieren om je heen hoord maar toch lekker geslapen hebben zijn we vroeg op pad gegaan naar opnieuw een mooi uitkijkpunt. Al snel zien we een buffel langs de weg staan.
Bij Bouldercreek waren watervallen, met de hitte van hier was het heerlijk om daar af te koelen onder de waterval. Onderweg komen we nog 2 pubs tegen waar we even stoppen. Een local heeft een kleine slang mee, deze hebben we allebei vastgehouden. Op weg naar de camping komen we een bosbrand tegen. 's avonds op de camping was het noodweer en konden we overal flitsen van onweer zien. We vermaakten ons met bbq'en, spelletjes en didgeridoo spelen. 9 feb opnieuw vroeg op pad naar Litchfield National Park. Deze dag was wat rustiger dan de vorige 2, daarbij zaten ook wel pittige wandelingen met de vliegen en hitte! In de Florence falls heerlijk gezwommen. De waterval erna konden krokodillen in zitten dus braaf aan de kant gebleven. San had al het vermoeden dat hier slangen in konden zitten en jahoor daar zag ze dr een. Een zoetwater slang. 's middags opnieuw een bbq en na nog wat watervallen doorgereden naar Darwin. 's avonds met de groep uit eten geweest in een pub en daar draaide een goeie band. Er werd ook een crab race georganiseerd, onze crab chizo vernoemd naar de gids werd in de finale 1e! Wel 100 dollar gewonnen die avond met onze groep. De volgende ochtend met een iets veranderde groep op naar Alice springs. Eerder hebben we andere bussen onderweg uitgelachen om de spelletjes en we zouden zeker niet meedoen maar daar gingen we hoor in de bus. Zwaaien naar tegenliggers, koeien roepen, insecten bingo, bullshit, ring of fire! Alles kwam voorbij! De busritten waren erg gezellig!
Een wandeling gemaakt naar de Edithfalls upper pools. Een waterval met stroming waarin we heerlijk konden zwemmen. Na wat andere mooie look outs op naar de camping. Het blijft geweldig om te zien dat er overal kleine kangoeroes rondlopen. Na de bbq krokodillen gespot aan het water, met grote zaklampen op pad. En daar waren ze.. De ogen van de krokodillen zichtbaar aan de oppervlakte! Daarna een favoriet van san.. Een kampvuur! Hier heerlijk gezeten en marshmallows warm gemaakt. Veel naar de sterren gekeken. San kan nu ook zonder navigatie het zuiden vinden haha! Gees ook natuurlijk. De sterren hier schijnen feller en het zijn er veel meer als waar we ooit gezien hebben.
Ons hutje zat vol met spinnen, san heeft deze gevangen en na een grondige check van onze gids in t hutje kon ook Gees rustig gaan slapen.
De volgende ochtend merkten we dat er een lekke band was bij onze bus. Na flink wat kracht van de mannen hier deze verwisseld en door naar de garage voor een nieuwe! De laatste plons gedaan in Mataranka thermal pool, een warm water pool. Erna van dichtbij bij een opvang centrum een krokodil bekeken, hij kreeg een kip te eten en het was mooi om te zien hoe hoog hij kon springen hiervoor. Bij Daly water geluncht, een dorp met wel 12 inwoners. Op de camping een baby slang vastgehouden en gezellig gekletst met onze groep! Vandaag 12 feb zijn we om 04.45 opgestaan om de zonsopgang te zien, dit was super mooi! Vandaag rijden we naar Alice springs waar morgen onze volgende trip zal beginnen.
We vinden het super leuk om al jullie reacties te lezen op onze verhalen! Het motiveerd ons ook om weer een leuk nieuw stukje te schrijven. Omdat we erover nadenken een boekje te laten maken van deze site zouden we het erg leuk vinden als jullie hieronder reacties plaatsen!
Veel liefs en groetjes vanuit een warm Australie! Zo rond de 40 graden ;)

• 17 Februari 2015 - 00:48

Birgit:

Heey meiden. Super leuk weer om te lezen wat jullie allemaal hebben gedaan. En wat een activiteiten zeg ik doe het jullie niet na haha. En San ik ben super trots op je, je kan navigeren :D en een fikkie maken maar dat wisten we al ;) Heel veel plezier nog de laatste dagen in Australie! Doe voorzichtig xxx beer

• 17 Februari 2015 - 08:36

Antoine:

Ik heb het idee dat jullie aan de 2 maanden eigenlijk flink te kort komen daar in australië. Zoveel te zien en zoveel meemaken dat is alleen maar TOP. Kunnen jullie er wat foto's bij plakken als er weer wifi is? BBQ is volgens mij jullie favoriete maaltijd (na de Mac??) Geniet van de dagen die jullie daar nog hebben en wij wachten jullie volgende verhaal weer af. Liefs Antoine.

• 17 Februari 2015 - 09:58

Iris:

Hoi Sandra en Geeske,

Harstikke leuk om weer te lezen wat voor avonturen jullie allemaal meemaken! Heel veel plezier nog, het laatste stukje in Australië!

Groetjes, Iris

• 17 Februari 2015 - 10:16

José:

Hoi San en Gees,

Jullie maken flink wat mee daar! Ik vind het erg leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Ik ben erg benieuwd naar de live verhalen als jullie terug zijn! Xx

• 17 Februari 2015 - 11:34

Barend En Marionne:

We krijgen nu van Antoine jullie verslagen door. Wat een genot om die te lezen. Het gaat bij ons overal (figuurlijk) kriebelen en daar zit een behoorlijk jaloers trekje bij. Wat geweldig om dit allemaal te zien en te beleven. En wat een super idee om deze reis te maken. Niemand kan jullie dit ooit nog af nemen. En wij hier maar stoer een paar weekjes een rondje Frankrijk doen. Ik ga mijn kleinkinderen verplichten om ook zó van het leven te gaan genieten als jullie dat doen.
    We wachten vol spanning op jullie volgende verslag.

Lieve groet Barend en Marionne.

• 17 Februari 2015 - 14:50

Anne:

Wauw wat maken jullie weer gave dingen mee meiden! Leuk verhaal ook weer deze keer, het is net alsof we met jullie mee zijn ;-)
    We kijken uit naar de volgende foto's en avonturen!
    Kus Menno Anne en Norah

• 17 Februari 2015 - 15:21

Wil:

dag Geeske en Sandra,
    Dank je wel voor de mooie reisverhalen. Ik lees ze met belangstelling en denk nu het hier een grijze dag is 'wat zou het heerlijk zijn om in Australië te genieten van de natuur' en ook een beetje van het avontuur.
    Niet gebonden zijn aan werktijden, hoewel vroeg opstaan voor zonsondergang ook geen sinecure is natuurlijk. Eigen regie over de tijd, hoewel....................als ik jullie programma lees is er wel enige tijdsdruk.

Wij hebben hier weer carnaval en dat is in Australië vast niet zo bekend of misschien.......................toch?
    ik wens jullie iedere dag weer dat je volop geniet van deze reis. Maak maar veel verslagen en foto's zodat je nog vaak terug kunt in gedachten.

hartelijke groet,

Wil

• 17 Februari 2015 - 19:45

Jettie:

Hoi lieve meiden<
    Wat hebben jullie weer een geweldig stuk gereisd en zo mooi beschreven! Ik probeer me voor te stellen hoe een rif eruit ziet en een regenwoud. De foto's op google zijn prachtig maar wat moet het geweldig zijn om het allemaal zelf te zien.
    Alleen die krokodillen en slangen bezorgen me kippenvel, en dan lees ik er alleen maar over!
    Ook fijn dat jullie een leuk reisgezelschap hadden hoor. Al met al best een heel druk deel van jullie reis. Vroeg op, veel zien, en gelukkig steeds lekker eten. En overdag een gemiddelde temperatuur van 40 graden? Terwijl wij hier nog volop in onze winterjas lopen en 's morgens het ijs van de autoruiten krabben.
    Nog een klein stukje in Australië. Ik hoop dat jullie ook hier weer fantastische dingen mogen zien en beleven en ik kijk uit naar de foto's en verhalen die jullie straks mee naar huis nemen. Blijf genieten meiden.
    Liefs en een dikke knuffel, Jettie

• 17 Februari 2015 - 23:12

Marjon:

Wat heerlijk weer allemaal! En dappere Sandra, al die spinnen gevangen, Geeske je hebt haar toch wel even geknuffeld he? Wat vliegt de tijd eigenlijk, nog een maandje en dan alweer het koude Nederland!! Geniet nog even lekker en blijf vooral schrijven!!!!! Errrrg leuk namelijk!In het VU leven is het erg druk en de baby's vliegen om de oren! Doeiiii

• 18 Februari 2015 - 20:34

Jan En Mieke:

Hoi meiden,

Leuk om weer zo'n verslag te lezen. Zoals de andere al schrijven, het is net of je ook een beetje op reis bent. Je moeder vindt het wel ver.
    Dat Chinezen niet konden zwemmen wisten we niet, maar ze zullen wel rare voeten hebben of zoiets.
    San is nooit ergens bang voor, maar pas op voor die kleine slangetjes, die zijn soms giftig. Hoe het hoofd koel, een beetje lastig bij 40 graden.

Veel liefs, je moeders (en vader).

• 18 Februari 2015 - 23:10

Alexandra:

Hey lieve meiden!
    Wat fantastisch allemaal om weer te lezen!
    Wat een avontuur!
    Ik geniet elke keer van jullie verhalen!
    Heel heel veel reis plezier nog!
    Dikke kus Alex

• 19 Februari 2015 - 10:07

Gonnie:

Hoi meiden,

Leuk om al jullie avonturen te kunnen lezen! Volop genieten daar :-) En door de mooie verhalen geniet ik ook een beetje mee!
    Heel veel plezier nog, maar dat gaat wel lukken zo te lezen.

Groetjes,
    Gonnie

• 19 Februari 2015 - 18:50

Pierre En Anet:

Hoi Geeske en Sandra,

We vinden het heel gezellig om jullie verhalen te lezen. En inderdaad , stiekum zijn we een beetje jaloers. Dit blijven hele mooie ervaringen, die je je hele leven meeneemt. Heel veel plezier nog! Liefs

• 20 Februari 2015 - 04:30

Anita:

Hey San en Gees,

Wat een mooie en avonturen hebben jullie weer meegemaakt!! Ik ben jaloers.
    Ik ben ook ontzettend trots op je navigeer kunsten San.
    Terug in Nederland zullen we deze eens samen gaan uittesten:P.
    Nog heel veel plezier daar. Geniet er lekker van!

liefs anita

• 26 Februari 2015 - 21:44

Franca:

Leuk meiden jullie stukjes!!
    Wat een gave dingen zien jullie en maken jullie mee.
    Geniet ervan. Ook van het mooie weer en neem het zonnetje straks lekker mee terug naar NL.
    Liefs Frenk