Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sandra Geeske - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sandra Geeske - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Sandra

04 Januari 2015 | Australië, Sydney

Beste allemaal,

Bij deze ons eerste reisverslag. We zijn 27 december vanuit Nederland vertrokken naar Sydney. Terwijl we met onze ouders en zus en zwager en nichtje van Geeske op schiphol aan het wachten waren, kwamen heel overwacht Mayke en Ilse ons uitzwaaien. Super lief!!! De reis beginnen was op zich al een avontuur want onze vlucht was overboekt. Gelukkig konden we op het laatste moment toch mee, maar dan konden we niet naast elkaar zitten. Uiteindelijk is het na 4x ruilen toch gelukt naast elkaar te zitten, wat heel fijn was voor een vlucht van ruim 10 uur. In China hadden we een korte overstap en gingen vervolgens voor nog eens 9 uur door met een ander vliegtuig. Op zich was de vlucht prima verlopen, maar bij aankomst op Sydney bleek onze bagage nog ergens in Amsterdam of China te staan... Dus met ons kleine rugzakje zijn we naar het hostel gegaan waar we een kamer kregen die we deelden met 6 anderen en wat handdoeken kregen.
De volgende dag na redelijk geslapen te hebben zijn we op pad gegaan (heel fijn in nog dezelfde kleren als in het vliegtuig). We zijn naar de haven van Sydney gegaan, waar we de ferry naar Manly hebben genomen. Dat is een soort buitenwijk van Sydney met een strandje, wat eettentjes en kroegjes en super mooie huizen. Hier zijn we op het strand gaan liggen met als handdoek onze broeken, omdat onze bagage nog niet gearriveerd was. We voelden ons wel gelijk echte backpackers zo! Na de middag daar een beetje gespendeerd te hebben zagen we ineens op het strandje borden staan dat we er niet meer op mochten, omdat er kleine pinguins kwamen. Dat hoefde San zich natuurlijk geen 2x te laten zeggen! We gingen op ze wachten. 2 uur later... nog geen pinguins. Bleek dat ze zich al 2 weken niet hadden laten zien. We konden zo wel mooi in het donker met de ferry terug naar de haven, waarbij we een prachtig verlichte skyline konden zien, met hoge gebouwen, de Sydney harbor bridge en natuurlijk het operahuis.
Onze dag kon niet meer stuk toen onze spullen aangekomen bleken te zijn! Dat hebben we met een drankje gevierd in de Sidebar, de bar die bij het hostel hoort.
De 29e besloten we naar Bondi Beach te gaan, welbekend van het tv programma Bondi Rescue ;-) De rescue mannen zijn in het echt trouwens wel wat kleiner dan op tv! We besloten braaf bij de bordjes het water in te gaan en hebben gezwommen in super hoge golven met sterke stroming! Later bleek dat we tussen de vlaggen hadden moeten zwemmen en dat de bordjes aangaven dat het daar nogal gevaarlijk was. Maar we hebben niet gered hoeven worden. Vooral de Chineze medemens die niet zo goed kan zwemmen loopt daar gevaar.
In de avond zijn we naar een ander deel van Sydney gegaan, nl Kingscross. In een rooftop bar hebben we daar genoten van een cocktail.
De 30e bedachten we dat O&N wel dichtbij kwam dus dat het wellicht goed was om te gaan kijken waar we dat door zouden brengen. Eerst hebben we een wandeling gemaakt over de brug en in de toren van de brug. Helaas konden we niet over de bogen van de brug lopen, omdat daar voorbereidingen werden getroffen voor het vuurwerk. Maar het uitzicht was zo ook prachtig! We konden mooi het park zien en de botanische tuinen waar we daarna ook doorheen zijn gelopen om een mooie plek te zoeken. Uiteindelijk hebben we ook nog wat tips gekregen van Marylaine uit Nederland die al 4 jaar in Sydney woont en die Geeske nog via een vriendin kende.
Van Marylaine hoorden we dat we vroeg op pad zouden moeten de 31e om nog in het park terecht te komen, omdat het anders al afgesloten zou zijn. Om 12.00 uur zaten we dan ook in het park op ons doekje, tussen al heel veel andere toeristen en locals die naar het vuurwerk kwamen kijken. De hele dag hebben we zonnend doorgebracht, omdat we niet heel veel andere keus hadden, het was behoorlijk warm, maar om 21.00 uur kregen ween voorproefje van het vuurwerk en dat was al de moeite waard. Toen vervolgens het echte vuurwerk om 0.00 uur losbarstte, werd iedereen om ons heen er wel een beetje stil van. Was echt super mooi en indrukwekkend om van zo dichtbij mee te maken! Na het vuurwerk hebben we gezocht naar een leuke afterparty, maar we kwamen terecht in een soort kroeg met heeeeel veel chinezen. Als je O&N, een kroeg vol chinezen en het nummer gangnam style combineerd krijg je complete chaos!
Het nieuwe jaar zijn we uiteraard begonnen met een nieuwjaarsduik op Bondi. Wat een straf bij 30 graden! Om ook nog een beetje actief te zijn hebben we de Bondi walk gedaan. Een paar km langs verschillende strandjes. Heel mooi!
2 januari gingen we door met ons actieve gedrag en zijn we met de trein naar de Blue Mountains gegaan. Een heel mooi natuurgebied ten westen van Sydney waar je over smalle paadjes kilometers kunt wandelen en de mooiste uitzichten hebt. Daar gingen we met onze wandelgympen en rugzakjes, we hadden bedacht dat onze vaders trots op ons zouden zijn als ze ons zo zagen gaan!
3 januari hadden we een wat rustiger dagje gepland en zijn gaan shoppen. We kwamen met 1 tasje terug... Wel nog lekker in de botanische tuin gelegen en uren bij de mac gezeten voor wifi.
's Avonds hadden we eindelijk een mooi feestje gepland, omdat ze tot nu toe nogal tegen hadden gevallen en zijn we naar de Pacha geweest, waar door DJ's leuke muziek werd gedraaid en er acts waren van danseressen met vuurhoepels. Was het beste nachtje tot nu toe!
Morgen halen we de camper op en gaan we Sydney verlaten. We zullen langs de oostkust omhoog reizen richting Cairns. Over dit stuk zullen we ongeveer een maand doen. We hebben er heel veel zin in!

Groetjes aan iedereen! Liefs, Sandra en Geeske

• 04 Januari 2015 - 11:33

Birgit:

Heeey meiden. Super leuk verhaal wat een avonturen al in de eerste week! Wilde even zeggen dat ik ook heeeeel trots ben op jullie activiteiten hahaha. Veel plezier, goede reis alvast voor morgen en doe voorzichtig. Xxx beer

• 04 Januari 2015 - 13:20

Jettie:

Geweldig wat jullie meemaken. Heb je de kamer de hele tijd moeten delen met 6 anderen? Dan waren er toch hoop ik geen snurkers bij! We hebben al wat foto's van jullie gezien en wat is het mooi daar. Ben ook erg benieuwd naar jullie wandeling, en ook deze moeder is heel trots op jullie! Ook het filmpje van het vuurwerk was prachtig. Ik heb het een paar keer bekeken. Daar kunnen we in Nederland nog wel een voorbeeld aan nemen.
    We hopen jullie reis met de camper te kunnen volgen, de kaart ligt al klaar. Links rijden zal wel even wennen zijn. En als het zo warm is hoop ik maar dat jullie er een goede airco in hebben.

• 04 Januari 2015 - 14:15

Jan En Mieke:

Er gaat een wereld voor ons open. Via de computer naar de andere kant van de wereld. Zo te horen vermaken jullie je best.
    Wel een beetje oppassen met de bordjes en waarschuwingen, voor je het weet zwem je tussen de haaien.
    De foto's waren mooi.
    Veel succes met de reis.

Veel liefs, Jan en Mieke

• 04 Januari 2015 - 16:39

Suzanne Schiffer:

Meiden wat een avonturen allemaal!! Super leuk!! Ik kijk al uit naar het volgende verslag :) x Suuz

• 04 Januari 2015 - 22:24

Eline:

Wat een leuke verhalen! Hebben jullie je koffers inmiddels wel? Wat bijzonder om oud en nieuw te vieren met zulke hoge temperaturen. Heel veel plezier op jullie trip en ik blijf meelezen!

Liefs,
    Eline

• 05 Januari 2015 - 07:50

Tom:

Wat leuk dat ik het blog mee kan lezen! Super. Veel plezier daar!

• 05 Januari 2015 - 08:37

José Hassing-Tol :

Wat een avonturen meiden! Super leuk om mee te mogen genieten! Veel plezier en ik wacht met smart op jullie volgende verslag xx

• 05 Januari 2015 - 18:58

Iris:

Wat leuk om te lezen!! Heel veel plezier! Geniet ervan!

• 05 Januari 2015 - 19:52

Bart En Henny:

Geweldig! Leuk om mee te genieten van wat jullie daar allemaal ondernemen. Goede reis verder en doe voorzichtig. Samen een heel gelukkig nieuwjaar, waar jullie zeker al mee zijn begonnen. Wij blijven jullie volgen. Liefs van ons

• 05 Januari 2015 - 20:58

Monique Van Zijverden - Van Tol:

Wat een leuke verhalen meiden! Ga lekker door met dat genieten en ik zie de komende verhalen tegemoet. XX

• 05 Januari 2015 - 21:05

Pierre En Anet:

We wensen jullie een heel gelukkig 2015! Volgens ons zijn jullie het jaar erg goed begonnen.Veel plezier met de camper. Wij kijken uit naar jullie volgende verslag. Groeten.

• 24 Januari 2015 - 11:23

Marjon:

Meiden wat fantastisch!! Late reactie maar kreeg het allemaal niet soepeltjes open